لزوم داشتن پارکينگ براي صدور پروانه کسب در اين صنف حذف شده است

۶۰ درصد رانندگان اتوبوس، مینی بوس و ون در استان تهران بیکار هستند
13 مهر 1399
رشد منفی گردشگری ایران ۷۲ درصد شد
12 آذر 1399

لزوم داشتن پارکينگ براي صدور پروانه کسب در اين صنف حذف شده است


رئيس اتحاديه مسافربري استان تهران در خصوص تلاش هاي اين اتحاديه براي رفع موانع صدور پروانه کسب گفت: از معضلات صدور پروانه کسب براي فعالان اين صنف، داشتن پارکينگ براي صاحب پروانه بود، که پس از ۴۰ سال با پيگيري ها و مجاب نمودن مسئولان به طور اصولي و قانوني اين بند حذف و مسير براي مشتاقان اخذ پروانه در اين صنف تسهيل گرديد.

علي انصافي، رئيس اتحاديه مسافربران استان تهران با بيان اينکه حذف لزوم داشتن پارکينگ براي صدور پروانه کسب يکي از دستاوردهاي اتحاديه در چند سال اخير است که بتازگي موفق به اخذ آن شده ايم افزود: وجود پارکينگ براي اين صنف اساساً نياز نبود؛ چرا که براي هر يک از رانندگان، طي برنامه اي مدون براي يک سال کامل برنامه ريزي کاري صورت مي پذيرد و هر يک در حوزه هاي مختلف حمل و نقل از جمله مدارس، دانشگاهها، کارخانجات، بيمارستان ها، وزارت خانه ها و سازمان هاي دولتي و... به کار و فعاليت اشتغال دارند؛ بنابراين از ابتداي روز تا آخر وقت تمامي ساعات کار، برنامه سرويس دهي دارند و وسايل نقليه اين افراد هيچ فضاي شهري را بدون دليل و در ساعات ممتد و طولاني اشغال نخواهد کرد. در پايان روز هم وسيله نقليه در شهر تردد بيجا ندارد که نياز به استقرار در پارکينگ داشته باشد، لذا پس از ۴۰ سال که اين بند در شرايط اخذ پروانه کسب گنجانده شده بود و مانع از اخذ پروانه مي شد، با پيگيري ها و مجاب نمودن مسئولان به طور اصولي و قانوني، توانستيم ، آن را حذف و مسير را براي مشتاقان اخذ پروانه در اين صنف تسهيل نماييم.

او در ادامه با تاکيد بر تلاش هاي مستمر هيئت مديره اتحاديه مبني بر حذف عوارض در تردد اتوبوس هاي اين اتحاديه و ساماندهي رانندگان شرکت واحد بيان داشت: خوشبختانه اين بار نيز توانستيم تا به لطف خدا بر يکي ديگر از مشکلات اتحاديه فائق آييم. متاسفانه در ۴۰ سال گذشته تمامي اتوبوس هاي اين اتحاديه در هر زمان و به هر تعداد که وارد شهر مي شدند مشمول اخذ عوارض مي شدند در حاليکه اتوبوس هاي شرکت واحد از اين امر مستثني بودند. اين هزينه ها بر گردن رانندگان سنگيني مي کرد که به شکر خدا اين عوارض را توانستيم حذف نماييم.

انصافي از اخذ ساماندهي رانندگان شرکت واحد براي اتحاديه گفته و ادمه داد: دستاورد ديگري که اين هم پس از تلاش هاي بسيار به دست آمد، ساماندهي تمامي رانندگان اتوبوس و ميني بوس است که زير نظر شرکت واحد فعاليت دارند؛ البته شامل خطوط بي آر تي و مترو نيست، اين رانندگان از اين پس تحت نظارت هر شرکتي که فعاليت داشته باشند از اتحاديه مسافربري پروانه اخذ خواهند کرد. مصوبه اين کار نزديک به يک ماه است که به امضاي بسياري از نمايندگان ارگان هاي دولتي، اتحاديه ، شهرداري و شرکت واحد رسيده است.

وي همچنين از ايجاد سامانه توزيع لاستيک و معضلات در پي آن گفته و ادامه داد: چندي است که توزيع لاستيک از دست اتحاديه هاي مربوطه( فروشندگان لاستيک، مسافربري و باربري) خارج شده و در سيستمي که سامانه تعريف نموده افتاده است، اين شيوه توزيع لاستيک نه تنها موجب سرگرداني رانندگان و نيازمندان به لاستيک را به دنبال داشته؛ بلکه متاسفانه گراني عجيب آن فشار مضاعفي بر مصرف کننده تحميل نموده است حال آنکه پس از طي نابساماني هاي اخيرکه خسران زياي را در پي داشته است، تلاش هاي مستمري از سوي اتحاديه هاي مذکور صورت پذيرفت و توانستيم از مسئولان موافقت، روال توزيع سابق را که توسط اتحاديه ها انجام مي شد را اخذ نماييم اين مصوبه در يک ماهه اخير به تصويب رسيده و منتظر اجرايي شدن آن هستيم .

انصافي با گله مندي از دولت در عدم اجراي قول هايي که به صنوف زيان ديده داده است بيان داشت: در شرايطي هستيم که بسياري از اعضا به جهت تعطيلي مدارس، دانشگاه ها و شيفتي شدن کارخانجات، بيکار مانده اند؛ اما دولت به جاي حمايت، هيچ کاري براي کم شدن مشکلات اين عزيزان ننموده است. از سويي گراني و بيکاري و از سويي ديگر ماليات، کمر اين رانندگان را خم نموده است. چرا دولت از اين قشر زحمتکش حمايت نمي کند؟ اين گروه شغلي تنها خواهان خرج ثروت ملي براي ايرانيان هستند. ثروت ملي بايد چرخ کشور را بچرخاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما