کرایه خودرو توریستی

خودرو توریستی تعریف ساده ای دارد. خودرویی که برای مصارف توریستی و گردشگری طراحی شده باشد و راحتی و آسایش توریست را تضمین کند.کرایه خودرو توریستی نیاز خیل کثیری از مسافران را بر طرف خواهد کرد؛خدمتی که شاید بسیاری، از آن نا آگاه باشند.

 

 

کرایه خودرو توریستی

سئوالات متداول
1خودرو توریستی چیست؟
خودرو توریستی تعریف ساده ای دارد. خودرویی که برای مصارف توریستی و گردشگری طراحی شده باشد و راحتی و آسایش توریست را تضمین کند.کرایه خودرو توریستی نیاز خیل کثیری از مسافران را بر طرف خواهد کرد؛خدمتی که شاید بسیاری، از آن نا آگاه باشند.
2نرخ کرایه خودرو توریستی به چه صورت است؟

در مجموع نرخ ثابتی را نمی توان برای کرایه خودرو های توریستی مشخص کرد و نرخ آن براساس شرایط زیر مشخص می شود:

نوع خودرو انتخابی؛ون،میدل باس،سواری لوکس یا معمولی و...مدل و سال تولید خودرو نیز ملاک است. تعداد روزهایی که قصد کرایه خودرو دارید، و ایامی که برای برنامه خود در نظر گرفتید از نظر تعطیل بودن و نبودن و...هر چه تعداد روز بیشتری برای کرایه خودرو در نظر بگیرید، از نظر نرخ روزانه برای شما به صرفه تر خواهد بود.

3کرایه خودرو در سراسر کشور به چه صورت است؟

بدیهی است در تهران شرایط مناسب تری برای کرایه خودرو وجود دارد. اما از مرزی ترین نقطه تا مرکز ایران، کرایه خودرو امکان پذیر است.

شما به هر میزان کیلومتر یا روزی که درخواست کنید، امکان کرایه خودرو در سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود.

همچنین سرویس های فرودگاهی از سراسر کشور به فرودگاه امام خمینی «ره» و بالعکس وجود دارد.

4اتومبیل های توریستی به چند دسته تقسیم میشوند؟
اتومبیل های توریستی در دو دسته اقتصادی و لوکس تقسیم می شوند. امکان کرایه ماشین توریستی به صورت های ساعتی،روزانه،هفتگی و طولانی مدت وجود دارد.

کرایه خودرو توریستی

توریست زمانی که به مقصد می رسد تنها در یک مکان ساکن نخواهد شد و به قصد گردش و تفریح یا استراحت سفر خواهد کرد. یکی از راه هایی که شرایط راحت و بی دردسری را برای گردشگر فراهم می کند،کرایه خودرو توریستی است.کرایه خودروهای توریستی نه تنها نیاز گردشگر را در مقصد مرتفع می کند بلکه می تواند گردشگر را از مبدا به مقصد برساند و در حالی که تمام مسیر را همراه گردشگر است او را به مبدا نیز باز خواهد گرداند.

شرکت های تولید کننده اتومبیل، کاروان هایی را طراحی کرده اند که در واقع یک خانه‌ی سیار است با تمام امکانات آسایشی و رفاهی. توریست در اینگونه کاروان ها می تواند مدت زیادی در سفر باشد حتی بیشتر از یک سال و کرایه خودرو راهی است که توریست را از خرید کاروان یا ون توریستی بی نیاز می کند.حتی شرکت «کاریزان خودرو» اقدام به طراحی و ساخت کاروان توریستی در داخل ایران کرد که تجربه موفقی نبود و با توجه به قیمت بالای این کاروان ها،هیچگاه نمونه های خارجی آن وارد کشور نشد. کرایه خودرو های توریستی در ایران به شکل کرایه ون رواج دارد. البته سرویس های فرودگاهی هم وجود دارند که با خودروهای توریستی لوکس یا معمولی در خدمت توریست ها خواهند بود.

 

کرایه خودرو توریستی

 

یکی از ویژگی های کرایه خودرو به صورت توریستی این است که توریست به صورت شخصی برنامه خود را تنظیم می کند و هر زمان که بخواهد در رفت و آمد است.به این منظور می بایست پس از برنامه ریزی سفر خود با شرکت کرایه دهنده خودرو توریستی تماس بگیرید.

خودرو مورد نیاز خود را اعلام کنید،تعداد نفرات و روز یا ساعت درخواستی را مشخص کنید،شیوه تحویل گیری خودرو توریستی را نیز باید مشخص کنید. شرکت کرایه خودروها می تواند خودرو مورد نظر را در محل مورد نظر شما اعم از منزل شخصی،محل کار،فرودگاه،هتل،نمایندگی شرکت یا غیره تحویل دهد. کرایه خودروهای توریستی بصورت با راننده و بدون راننده میسر است که رانندگان خودروهای توریستی علاوه بر اینکه شما را از رانندگی بی نیاز می کنند،بلد و راهنمای خوبی نیز خواهند بود.

در آخر پس از اینکه بودجه مورد نظرتان را نیز اعلام کنید، کارشناس شرکت کرایه خودرو، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهد کرد.نکته ای مهم در کرایه خودرو های توریستی این است که ممکن است شما ۴ نفر باشید و تمایل داشته باشید یک خودرو اقتصادی کوچک کرایه کنید اما در صورتی که بار و وسایل شما زیاد باشد راحتی و آسایش شما را مختل می کند. در این صورت کرایه ون برای شما منطقی تر خواهد بود.

 

ون تویوتایی هایس و ون هیوندای دو گزینه ای هستند که پیش روی توریست ها قرار می گیرند. این ون ها پیشرفته و راحت هستند و تجربه دلپذیر و مطمئنی را فراهم می کنند. این ون ها قابلیت تردد در تمام جاده های کشور را دارند.

بیشتر بخوانیم : کرایه اتوبوس

 

کرایه خودرو توریستی

شرایط کرایه خودرو توریستی

در مورد شرایط کلی کرایه خودرو به صورت توریستی بالاتر صحبت شد و در ادامه به نکات دیگری اشاره می کنیم:

خودروهای توریستی در مالکیت شرکت کرایه خودرو هستند پس در صورتی که خودرو کرایه ای شما با راننده باشد مسولیتی در قبال حوادث پیش آمده متوجه شما نیست.برخی از سوالاتی که باید در مورد شرایط کرایه خودرو به صورت توریستی بپرسید:

  1. درباره هزینه های اضافی سوال کنید؛مثل بیمه یا برخی آپشن ها و خدمات
  2. قوانین شرکت در مورد سوخت خودرو کرایه ای را حتما قبل از قرارداد چک کنید.
  3. خودرو کرایه ای توریستی خود را بخصوص اگر بصورت بدون راننده کرایه می کنید حتما از نظر ظاهری و کارکردی قبل از عقد قرارداد بررسی کنید.
  4. در مورد نقش تان در زمان تصادف یا حوادث دیگر از شرکت کرایه خودرو سوال کنید.
  5. اگر در جاده به هر دلیل خودرو خراب شد چه باید بکنید؟

 

 

در ضمن در نظر داشته باشید برای توریست هایی که از خارج وارد کشور می شوند ارائه پاسپورت و بلیت برگشت الزامی است.درصورتیکه که ساکن ایران هستید کرایه خودرو بدون راننده برای شما تنها با پرداخت نرخ کرایه آن میسر خواهد بود و نیازی به ارائه ضمانت یا ودیعه نداریدبرخی شرکت ها مقداری از نرخ کرایه را در زمان رزرو دریافت می کنند و ما بقی مبلغ در زمان تحویل خودرو باید پرداخت بشود.

بیشتر بخوانیم :کرایه اتوبوس توریستی

 

کرایه خودرو توریستی

 

 

نرخ کرایه خودرو توریستی

در مجموع نرخ ثابتی را نمی توان برای کرایه خودرو های توریستی مشخص کرد و نرخ آن براساس شرایط زیر مشخص می شود:

نوع خودرو انتخابی؛ون،میدل باس،سواری لوکس یا معمولی و... مدل و سال تولید خودرو نیز ملاک است. تعداد روزهایی که قصد کرایه خودرو دارید و ایامی که برای برنامه خود در نظر گرفتید از نظر تعطیل بودن و نبودن و... هر چه تعداد روز بیشتری برای کرایه خودرو در نظر بگیرید، از نظر نرخ روزانه برای شما به صرفه تر خواهد بود.

 

 

کرایه خودرو توریستی

 

 

کرایه خودرو درسراسر کشور

بدیهی است در تهران شرایط مناسب تری برای کرایه خودرو وجود دارد. اما از مرزی ترین نقطه تا مرکز ایران، کرایه خودرو امکان پذیر است. شما به هر میزان کیلومتر یا روزی که درخواست کنید، امکان کرایه خودرو در سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود. همچنین سرویس های فرودگاهی از سراسر کشور به فرودگاه امام خمینی «ره» و بالعکس وجود دارد.

کرایه ماشین یا اتومبیل توریستی

علاوه بر امکان کرایه ون،میدل باس و اتوبوس توریستی، کرایه ماشین یا اتومبیل توریستی نیز امکان پذیر است.از میان اتومبیل های موجود در شرکت کرایه خودرو ها، هرکدام را که انتخاب کنید میزبان شما در سفرتان خواهد بود. اتومبیل های توریستی در دو دسته اقتصادی و لوکس تقسیم می شوند. امکان کرایه ماشین توریستی به صورت های ساعتی،روزانه،هفتگی و طولانی مدت وجود دارد.

در جزیره کیش و قشم می توانید با کرایه لوکس ترین اتومبیل های توریستی به گشت و گذار بپردازید و هزینه بسیار کمتری نسبت به تهران یا سایر شهرهای بزرگ و پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما