ون برلیانس H2L

برلیانس هایس H2L تولید کمپانی چینی برلیانس می باشد و توسط کمپانی پارس خودرو مونتاژ و عرضه می شود. برلیانس هایس H2L قابلیت بکارگیری در بخش های حمل و نقل عمومی، خدماتی و صنعتی را داراست. این خودرو در سه تیپ استاندارد، دلوکس و فلگ شیپ با ظرفیت حمل 1+13نفر تولید می‌شود. نسخه دلوکس به عنوان ون تاکسی مورد استفاده قرار گرفته است. فلگ شیپ نیز نسخه فول امکانات این خودرو محسوب می‌شود.

مدتی است که پارس خودرو و سایپا اقدام به تولید و فروش خودرو چینی ون برلیانس H2L در ایران کرده‌اند. این ون چینی به عنوان تاکسی و آمبولانس در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در ایران قصد خرید ون داشته باشید گزینه‌های زیادی در دسترس شما نخواهد بود. با این حال ون هایس برلیانس H2L می‌تواند در صورتی که از نقاط ضعف آن چشم پوشی کنیم، یک انتخاب مناسب برای خرید ون در ایران باشد.

می توان مشخصات فنی این ون چینی هایس مونتاژی در پارس خودرو را اینگونه تشریح کرد که این خودرو علاوه بر بهره مندی از موتور و گیربکس پیشرفته دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیستم ترمز EBD وABS ، سیستم تهویه مطبوع و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور ویژه تاکسی، با گارانتی ۵ ساله یا پیمایش ۱۵۰۰۰۰ کیلومتری عرضه می شود.

از تجهیزات ون هایس می توان به ایربگ برای راننده و سرنشینان جلو، سیستم تهویه دستی برای جلو و مسافرین عقب، گرمکن عقب، کمربند ایمنی سه نقطه ای، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و غیره اشاره کرد. و از دیگر امکانات ایمنی و آپشن های این خودرو شامل : کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو ، مجهز بودن صندلی ها به کمربند سه نقطه ای، کامپیوتر اطلاعات سفر، مه شکن جلو، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و پورت USB

ون هایس برلیانس دارای دو پیشرانه ۲٫۷ و ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر است که به ترتیب ۱۶۳ و ۱۳۲ اسب بخار قدرت تولید می کنند و با توجه به گیربکس ۵ سرعته، وزن ۲۱۲۵ کیلو گرمی و قدرت پیشرانه نمی توان انتظار خودرویی پر شتاب و سریع را از ون هایس برلیانس داشته باشیم. حداکثر سرعت درج شده در کاتالوگ ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است که با وجود ترافیک تهران آنچنان مناسب راننده این خودرو نمی باشد. این خودرو دارای یک باک 70 لیتری است و از میانگین مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر اطلاعاتی در دسترس نیست. از لحاظ فنی قدرت این خودرو با توجه به مصارفی که برای آن در نظر گرفته‌اند، کافی به نظر می‌رسد.

ون هایس برلیانس از سیستم ترمز ABSوEBD به همراه ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای بهره می‌برد. برای ایمنی راننده و سرنشین جلو دو کیسه هوا در نظر گرفته شده است. همه صندلی‌های این ون دارای کمربند ایمنیسه نقطه‌ای است. قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور نیز در نسخه فلگ شیپ در دسترس خواهد بود. یک کپسول آتش نشانی و چکش خروج اضطراری سایر تجهیزات ایمنی این خودرو را شامل می‌شود.

ون هایس برلیانس دارای امکانات پایه‌ای مانند سیستم تهویه هوای دستی برای سر نشینان جلو و عقب، گرم کن عقب از کف، سنسور دنده عقب و آینه بقل برقی است. در نسخه فلگ شیپ سیستم مولتی مدیای لمسی به همراه سیستم مسیریاب و دوربین دید عقب نیز در نظر گرفته شده است.

سیستم فرمان هیدرولیک خودرو، عملکرد خوبی از خود نشان می‏ دهد و هندلینگ و فرمان ‏پذیری مناسبی را به راننده ارائه می ‏دهد. سیستم ترمز جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‏ای است که سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به چرخ ‏ها (EBD) زمان توقف مناسبی را برای خودرو فراهم کرده است.

ون هایس برلیانس H2L از نظر نمای ظاهری و حتی از لحاظ طراحی داخلی تا حد زیادی با اقتباس از نسل پنجم هایس ژاپنی شرکت تویوتا ساخته شده است. ابعاد بدنه مدل چینی تقریباً مشابه نمونه ژاپنی بوده و دارای طول ۵۴۲۰ میلی‏متر، عرض ۱۸۸۰ میلی‏متر و ارتفاع ۲۲۸۵ میلی‏متر است. فاصله ۳۱۱۰ میلی‏متری بین محورهای عقب و جلو، در داخل کابین فضای مناسبی را برای نشستن ۱۳ نفر فراهم کرده است. طول طراحی بدنه برلیانس شبیه به آخرین نسل تویوتا هایس بوده و فقط طراحی چراغ‏ها و سپرها اندکی متفاوت است. البته فیس لیفت و تغییر طراحی نمای جلو و دماغه آن، مجموعاً باعث بهبود ظاهری خودرو گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما