میدل باس پيشرو

این محصول پیشرو دیزل كه در شركت مادر با نام كچ (Catch) و با کد LCK6858 H شناخته می شود، تولید شركت چینی ژانگ تانگ (Zhongtong Bus Holding Co) است و دومین محصول میدی باس است كه به كشورمان وارد شده است؛ زیرا كه پیش تر نیز گونه ایی از شركت یوتانگ باس عرضه می شد كه اكنون پس از چند سال بدلیل عدم تولید، فاقد قطعات یدكی و خدمات مناسب در بازار می باشند. شریك تجاری پیشرو دیزل یعنی ژانگ تانگ باس كه یكی از چند اتوبوس ساز مطرح و موفق كشور چین است در سال 1958 میلادی با هدف تولید خودرو در شهر لیاوچنگ این كشور تاسیس شد و در سال 1971 بطور ویژه به تولید اتوبوس مشغول شده است. ظرفیت سرنشینان میدل باس پیشرو 1+1+32 صندلی می باشد.

یكی از محصولات خاص این شركت كه در سال 1387 وارد خطوط تولید پیشرو دیزل شده میدی باس یا میدل باس 5/8 متری پیشرو است كه برای مصارف شهری و یا بین شهری تا مسافت 500 كیلومتر بسیار مناسب و بصرفه است. ظاهر این خودرو در جلو همانند دیگر افراد خانواده خود است. چراغ ها بصورت یك تكه و كمانی كه بوسیله یك قاب كرومی به یكدیگر ارتباط داده شده اند. شیشه جلو، پنل زیر شیشه، چراغ ها و سپر با خطوط موازی و سهمی شکل به کناره ها ختم شده اند. آینه های كناری که در جلو امتداد یافته است مجهز به چراغ راهنما، تنظیم برقی و گرم كن برقی می باشد.

مشخصات میدل باس پيشرو

در میدل باس پیشرو شیشه های كناری به تعداد 5 عدد وجود دارد كه بصورت چسبی نصب شده اند و دو عدد از آنها در سمت چپ و یك عدد در سمت راست قابلیت باز شدن دارد تا به كمك دریچه سقفی در هنگامی كه هوا به قدری گرم نیست كه نیاز به روشن كردن كولر باشد، عمل تهویه هوای داخل را انجام دهد. جعبه های زیرین میدی بوس با سه درب كه بصورت 90 درجه و به بالا باز می شوند قابل دسترسی هستند.
تایر ها نیز با ابعاد 20 اینچ تجربه كوچكتر شدن 5/2 اینچی را نسبت به اتوبوس ها داشته اند. عرض این خودرو با 2420 میلیمتر تفاوت چندانی با عرض استاندارد و متعارف اتوبوس ها كه 5/2 متر می باشد، ندارد و فقط در طول و ارتفاع شاهد نزول اندازه ها می باشیم. شما می توانید برای کرایه میدل باس به شرکت دریان سفر امید مراجعه کنید. 

اكسل ها یا محورها در میدل باس پیشرو ساخت شركت دانگ فنگ دانا و ظرفیت آن در جلو 4 و در عقب 7 تن می باشد. سامانه تعلیق در جلو و عقب بصورت فنر شمشی و تخت است كه در تولیدات جدید شركت به بادی تغیر خواهند یافت. پیشرانه 7 لیتری نصب شده روی آن ساخت كامینز دانگ فنگ می باشد كه نماینده چینی كامینز و تحت لیسانس وی است. پیشرانه با حداكثر توان 210 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متری و با تكنولوژی تزریق سوخت كامن ریل و تنظیم اکترونیکی دور آیدل و به لطف توربو شارژر ساخت هولست بخوبی از پس شتاب دادن به این خودرو بر آمده و برخلاف حجم به نسبت بالای موتور شاهد صدای كمی از آن خواهیم بود. نصب فیلتر آب گیر و سنسور هشدار وجود آب در سوخت از مزیت های سیستم سوخت رسانی بشمار می رود كه با توجه به كیفیت پایین گازوئیل در كشور، وجود آن امری حیاتی برای هر خودروی دیزل می باشد.

گیربكس ZF نیز كه همانند دیگر قسمت های شاسی درایو تحت لیسانس شركت OEM است، هماهنگی خوب و مناسبی با پیشرانه دارد و به لطف مكانیزم تعویض بادی- روغنی به راحتی دنده ها درگیر می شوند. ترمز ها در جلو و عقب از نوع كاسه ای با عملكرد بادی و دارای دو مدار مجزا از هم می باشد كه جریان هوای فشرده خود را از یك كمپرسور 2 سیلندر ساخت وبكو آلمان و 5 مخزن ذخیره باد تامین می كند.

امكانات دیگر سیستم ترمز شامل سیستم ABS، سیستم هشدار تمام شدن لنت ها و تنظیم خودكار خلاصی لنت می باشد. سامانه تهویه مطبوع خودرو نیز با ظرفیت خنك كنندگی 20000 كیلوكالری و مجهز به كمپرسور آلمانی بر روی قسمت جلویی سقف قرار گرفته كه فاقد تنظیم اتوماتیك می باشد، ولی دارای دریچه های قابل تنظیم بالای سر هر مسافر و در كنار چراغ مطالعه می باشد. سیستم گرمایش خودرو شامل 4 یونیت بخاری در سالن و 1عدد در داشبورد برای یخ زدایی شیشه جلو است. از دیگر امکانات آسایشی این محصول می توان به یخچال قرار گرفته در پشت صندلی شاگرد، تاخوگراف دیجیتال، ساعت دیجیتال، آمپلی فایر، رادیو و پخش کننده سی دی، ال سی دی قرار گرفته در جلو خودرو با مکانیزم باز شدن برقی و ریموت کنترل از راه دور اشاره نمود.

این محصول با توجه به بكارگیری توسط شركت های مسافربری در ایران بخوبی جواب خود را بعد از گذشت چند سال از ورودش به ایران، پس داده است و همانطور كه در بالا ذكر شد با توجه به تعداد بالای صندلی ها، ظرفیت مناسب حمل اثاثیه در زیر خودرو و بالای سر مسافر برای مسافت های تا 400 كیلومتر و نیز برای سرویس دهی و ایاب و ذهاب پرسنل ادارات، سازمانها، شركت ها و كارخانجات بسیار مناسب و مقرون  بصرفه می باشد. تنها مسئله موجود در این مورد الزام دارا بودن گواهینامه رانندگی پایه یكم و یا پایه دوم در قانون جدید برای رانندگی این میدی باس است كه ناشی از تعداد بالای ظرفیت مسافران آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما