سرویس ایاب و ذهاب

آلودگی هوا و ترافیک کلان شهر ها مسئله ای است که مديريت شهری را مجاب کرده تا تصمیماتی اتخاذ کند یکی از این تصمیم ها، لزوم استفاده ادارات و شرکت ها از سرویس ایاب و ذهاب است. فرض کنید هر کدام از کارکنان شرکت ها یا دانش آموزان مدارس بخواهند به صورت شخصی به رفت و آمد بپردازند این مسئله موجب ایجاد ترافیک شدیدی در شهرها می شود اما استفاده کارکنان یا دانش آموزان از اجاره سواری دربستی، اتوبوس یا مینی بوس به عنوان سرویس ایاب و ذهاب از این بار ترافیکی به میزان قابل توجهی می کاهد.

سرویس ایاب و ذهاب

سؤالات متداول
1سرویس ایاب و ذهاب چیست؟
این سرویس یکی از تسهیلاتی است که ‌شرکت ها، کارخانه جات، ادارات، مدارس و... برای نیازهای حمل و نقلی خود استفاده می کنند. علاوه بر این افراد عادی نیز برای برخی نیاز ها مانند سرویس ایاب و ذهاب برای مراسم خاکسپاری یا دیگر مراسمات از این خدمت بهره می گیرند. این سرویس همانطور که از اسم آن پیداست وظیفه دارد مسافر یا مسافران خود را از مبدا سوار کند، در نهایت ایمنی و سلامت به مقصد برساند و احتمالا آن ها را به مبدا باز گرداند.
2بندهای قرارداد سرویس ایاب و ذهاب به چه صورت است؟

١.مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری سرویس ها

٢.موضوع، مدت و هزینه قرارداد

٣.نحوه پرداخت حق الزحمه

۴.تعهدات پیمانکار و کارفرما

۵.نحوه حل اختلاف و فسخ قرارداد

3هنگام تنظیم قرارداد سرویس ها چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

الف. به جهت رعایت ایمنی، بهتر است اعتبار شرکت پیمانکار و مدارک هویتی رانندگان از جمله گواهی‌نامه و مدارک اتومبیل مورد ارزیابی قرار بگیرند.

ب.تعداد و نوع اتومبیل مورد نظر برای سرویس ها را به درستی مشخص کنید تا در قرارداد به طور دقیق درج شود.

ت.در قرارداد مشخصات راننده یا رانندگان را نیز ذکر کنید و مشخص کنید در صورت در دسترس نبودن رانندگان چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

و...

4انواع خودرو های سرویس ایاب وذهاب کدام است؟
خودرو های سواری شخصی اولین نوع از سرویس های ایاب و ذهاب هستند که ظرفیتی ۴ نفره دارند.انواع ون در ظرفیت های ١٠ و ١۴ نفره مناسب گروه های کوچک در این سرویس ها هستند.انواع مینی بوس در ظرفیت های ١۴ الی ٢٠ نفره فضای بیشتری را برای مسافران مهیا می کنند.میدل باس و اتوبوس دیگر انتخاب هایی هستند که ظرفیت های ٣٠ تا ۴٠ نفره فراهم می کنند و معمولا مورد استفاده ادارات قرار می گیرند.

سرویس ایاب و ذهاب

سرویس ایاب و ذهاب چیست؟ و شرایط استفاده از آن

سرویس ایاب و ذهاب یکی از تسهیلاتی است که ‌شرکت‌ها، کارخانه‌جات، ادارات، مدارس و... برای نیازهای حمل و نقلی خود استفاده می کنند. علاوه بر این افراد عادی نیز برای برخی نیازها مانند سرویس ایاب و ذهاب برای مراسم خاکسپاری یا دیگر مراسمات از این خدمت بهره می گیرند. سرویس ایاب و ذهاب همانطور که از اسم آن پیداست وظیفه دارد مسافر یا مسافران خود را از مبدا سوار کند، در نهایت ایمنی و سلامت به مقصد برساند و احتمالا آن‌ها را به مبدا باز گرداند.

یکی دیگر از مزایای سرویس‌های ایاب و ذهاب، نظم دهی به ورود و خروج کارکنان یا دانش آموزان است. از آن جا که هر مجموعه‌ای زمان مشخصی را برای ورود و خروج در نظر می گیرد، سرویس‌ها این ورود و خروج را ساماندهی می کند.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی وجود دارند که خدمات سرویس‌های ایاب و ذهاب را ارائه می دهند و درخواست کنندگان این خدمات می بایست نهایت دقت را در تنظیم قرارداد داشته باشند. از آن جا که شرکت‌های خدمات دهنده سرویس ایاب و ذهاب، پیمانکار محسوب می شوند، طبیعی است که همکاری با آنان نیازمند قرارداد پیمانکاری می باشد.

سرویس ایاب و ذهاب

بندهای قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

١.مشخصات طرفین قرارداد پیمانکاری سرویس‌ها

٢.موضوع، مدت و هزینه قرارداد

٣.نحوه پرداخت حق الزحمه

۴.تعهدات پیمانکار و کارفرما

۵.نحوه حل اختلاف و فسخ قرارداد

 

 

 

 

سرویس مدارس با دریان سفر امید

سرویس ایاب و ذهاب

نکاتی در رابطه با تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب

الف. به جهت رعایت ایمنی، بهتر است اعتبار شرکت پیمانکار و مدارک هویتی رانندگان از جمله گواهی‌نامه و مدارک اتومبیل مورد ارزیابی قرار بگیرند.

ب.تعداد و نوع اتومبیل مورد نظر برای سرویس‌ها را به درستی مشخص کنید تا در قرارداد به طور دقیق درج شود.

ت.در قرارداد مشخصات راننده یا رانندگان را نیز ذکر کنید و مشخص کنید در صورت در دسترس نبودن رانندگان چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

ت.خسارات و جرائم احتمالی که در حین سرویس‌ها ممکن است به اتومبیل وارد شود، کاملا به عهده پیمانکار بوده و مسئولیتی متوجه کارفرما نیست.

ث. کارفرما باید دقت داشته باشد در صورت تغییر آدرس یا تعداد نفرات موظف است اطلاع رسانی به موقع به پیمانکار داشته باشد و پیمانکار نیز می تواند مبلغ بیشتری در خواست کند.

 

 

اجاره اتوبوس دربستی با دریان سفر امید

سرویس ایاب و ذهاب

سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره‌­جات

امروزه بسیاری از کارفرمان برای جا­به ­جایی کارکنان،کارمندان و پرسنل خود از سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره­‌جات استفاده می­کنند. زیرا نظم و نظام حضور به موقع کارمندان در محل کار از جمله ضروری­ترین اصول اولیه ادارات و شرکت­‌ها محسوب می­شود و سرویس‌­های حمل­‌ و ­نقل نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می­کند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب نحوه کرایه سرویس شرکت­‌ها و سازمان‌­ها و اداره­ ‌جات و نکات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

نحوه ثبت درخواست برای استفاده از خدمات سرویس شرکت‌ها و سازمان‌­ها و اداره‌جات

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره سرویس سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات خود را به صورت روزانه، هفتگی ماهیانه و سالانه و به وسیله خودروهای متعددی نظیر خودروهای درجه یک سواری، تاکسی­‌ها، میدل باس­‌ها، اتوبوس‌­ها و ... ارائه می­دهند. به صورت معمول از خودروهای سواری بیشتر به عنوان سرویس ایاب ­وذهاب مدیران استفاده می­شود و از مابقی سرویس شرکت­‌ها و سازمان­‌ها و اداره­‌جات برای حمل­ و­نقل و جابه ­جایی پرسنل و کارمندان استفاده می­شوند.

به این صورت که اگر تعداد پرسنل و کارمندان یک شرکت 10 تا 14 نفر باشد، از خودروهای ون استفاده می‌شود و برای جابه ­جایی ۱۴ الی ۲۱ نفر از پرسنل، مینی‌بوس‌ها انتخاب می‌شوند. اما در صورتی که تعداد پرسنل ۳۰ تا ۴۴ نفر باشد، انتخاب خودروهای میدل­ باس و اتوبوس به عنوان گزینه مناسب‌­تری خواهد بود.

سرویس ایاب و ذهابمتقاضیان برای استفاده از خدمات سرویس شرکت‌ها و سازمان‌ها و اداره­‌جات در ابتدا باید متناسب با تعداد پرسنل و کارمندان خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از آن نیز اطلاعات مورد نیاز برای کرایه خودرو را به صورت مکتوب شده از طریق ایمیل، پیامک و دیگر راه­‌های ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و ... در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات حمل ­و­نقل عمومی قرار بدهد. از جمله اطلاعات مورد نیاز که کارفرما باید در اختیار شرکت اجاره دهنده سرویس شرکت­‌ها و سازمان‌­ها و اداره­‌جات قرار بدهد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آدرس یا آدرس‌های دقیق مبدا
  • آدرس یا آدرس­‌های دقیق مقصد
  • تعداد پرسنل و کارکنان شرکت
  • نوع خودرو انتخاب شده
  • طول مدت تقاضا (مدت زمان قرارداد)
  • ساعت حرکت خودرو و ساعت برگشت آن
  • تعداد روز­های مورد نیاز در هفته
  • نوع قرارداد (رسمی یا غیر رسمی)
  • بودجه و هزینه قابل پرداخت توسط شما (برای انتخاب کردن ارزان­ترین خودرو)

سرویس ایاب و ذهاب

انواع خودروهای سرویس ایاب و ذهاب

خودروهای سواری شخصی اولین نوع از سرویس‌های ایاب و ذهاب هستند که ظرفیتی ۴ نفره دارند. انواع ون در ظرفیت‌های ١٠ و ١۴ نفره مناسب گروه‌های کوچک در این سرویس‌ها هستند. انواع مینی بوس در ظرفیت‌های ١۴ الی ٢٠ نفره فضای بیشتری را برای مسافران مهیا می کنند. میدل باس و اتوبوس دیگر انتخاب‌هایی هستند که ظرفیت های ٣٠ تا ۴٠ نفره فراهم می کنند و معمولا مورد استفاده ادارات قرار می گیرند.

این خودروها باید از وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار بوده، تمام سرنشینان را بیمه کرده باشند و تاییدیه‌های لازم از جمله معاینه فنی، گواهی سلامت راننده و سوپیشینه و... را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده باشند.

کارفرمایان باید دقت داشته باشند یکی از مهمترین مواردی که کارفرما باید برای کارگر خود فراهم کند، ایجاد حس عزت و وسایل آسایش کارگر است، بر همین اساس کارگران می‌توانند از کارفرما سرویس ایاب و ذهاب بخواهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق ماده ۱۵۲ قانون کار؛ در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب‌ کار باید برای رفت و آمد کارکنان خود سرویس‌ها را فراهم کند و در اختیار آنان قرار دهد، البته این ماده برای کارفرما الزام آور است.

سرویس ایاب و ذهابجالب است بدانید، برخی از مجموعه‌های بسیار بزرگ مثل مناطق نظامی یا دانشگاه‌ها و... سرویس داخلی نیز علاوه بر سرویس درون شهری در نظر می گیرند. از آن جا که شرکت‌های زیادی در زمینه سرویس ایاب و ذهاب خدمت رسانی می کنند برخی از کارفرمایان اقدام به برگزاری مناقصه می کنند تا مناسب‌ترین پیمانکار را بسته به بودجه و نیاز خود انتخاب کنند.

برخی از کارفرمایان، مسئول یا ناظری تعیین می کنند تا به امور این سرویس‌ها رسیدگی کند. برخی از وظایف این ناظر عبارت‌اند از‌:

١.پیگیری امور لازم جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار

٢.برنامه ریزی زمانی و مکانی سرویس‌های ایاب و ذهاب

٣.بررسی و کنترل تعداد خودروهای مورد نیاز، نوع آن‌ها و در صورت لزوم تغییر این موارد

۴.پاسخگویی به نیازهای رانندگان و مسافران سرویس‌ها

۵.تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سرویس‌ها

قیمت سرویس ایاب و ذهاب

قیمت سرویس‌ها بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود. این پارامترها شامل: نوع و تعداد خودروی درخواستی، تعداد مسافران و خدمات گیرندگان، مدت زمان قرارداد، کیلومتر و مسافت، خدمات جانبی و... می شود. همچنین رتبه و مقام پیمانکار نیز ممکن است در قیمت تاثیرگذار باشد. پیمانکار ممکن است مقام دولتی، مدیر سازمان و... باشد.

سرویس‌های کارمندان از جمله خدماتی است که ادارات بهتر است در اختیار کارمندان بگذارند از این رو از مهم‌ترین و متداول‌ترین پیمانکاران این سرویس‌ها، ادارات هستند. این سرویس ممکن شامل تمام کارمندان یک اداره نشود و موقعیت مکانی کارمند نسبت به محل کار در این زمینه تاثیرگذار است.

کارخانه‌جات، واحدهای تولیدی و سایر مراکز از دیگران مشتریان سرویس ایاب و ذهاب هستند که این خدمت را در جهت حمل و نقل کارکنان خود ارائه می‌دهند. شرایط سرویس ایاب و ذهاب مبتنی بر قراردادی است که بین پیمانکار و کارفرما تنظیم می شود و در صورت رعایت موارد قرارداد توسط طرفین، شرایط استفاده خاص دیگری وجود نخواهد داشت زیرا تمام موارد در قرارداد ذکر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به دریان سفر امید مراجعه فرمایید.

15 دیدگاه
  1. آوا کاتبیان گفت:

    لام، بنده به دنبال سرویس رفت و آمد هستم صبح ها از اکباتان به میدان ونک خیابان پردیس و بعد به خیابان وزرا و برگشت هم از همین مسیر به اکباتان صبح ها باید ساعت 8 سرکار باشم برگشت هم ساعت 5 اتمام کار هست میخواستم درخصوص شرایط و قیمت بدونم که در صورت مناسب بودن سرویس دریافت کنم. ممنون

    • dsoc گفت:

      با سلام و عرض ادب، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02144117450 تماس بگیرید.

    • حسین گفت:

      سلام من خودرو مینی بوس کروز مدل90 دارم و دنبال سرویس خوب هستم
      شماره تماس
      راننده تحصیل کرده ،آن تایم،ماشین مرتب
      09123885946

  2. رادمهر شکوهی گفت:

    سلام یه سرویس رفت و برگشت از مرودشت به شیراز شهرک صنعتی نیاز دارم از کجا باید مطلع سرویس ها بشم تا درخواست کنم لطفا راهنماییم میکنید باتشکر

    • dsoc گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای هماهنگی و اطلاع دقیق از سرویس ها لطفا با شماره ۰۲۱۴۴۱۱۷۴۵۰ تماس حاصل فرمایید.

    • شادی گفت:

      باسلام و احترام
      ی سرویس شرکت در کاشان نیازمندیم
      کاشان به شهرک صنعتی سلیمان صباحی صبح ساعت8
      و شهرک سلیمان صباحی به کاشان عصر ساعت4

  3. AHMAD گفت:

    سلام وقت بخیر..
    میخواستم بدونم قانونی برای استفاده از خودروهای جفت لاستیک عقب مثل مینی بوس یا تک لاستیک مثل ون های کوچک وجود داره یا نه؟
    من شندیم سرویس ایاب و ذهاب برای مسیرهای برون شهری باید جفت جفت لاستیک باشه آیا صحت داره؟

  4. رضا زرین فر گفت:

    سلام خواستم در خصوص یک سرویس ون حداقل 8 نفره بطور روزانه از مسیر شریعتی (پل صدر) ، ظفر(بلوار آرش) و نهایتا میدان صنعت (روبروی ساختمان لیدوما) صبح ساعت 8 و برگشت ساعت 4.30 عصر اطلاعات بگیرم .تلفن من 09121879581

  5. عزیزی گفت:

    سلام
    درخواست یک سرویس ون از کرج تا میدان آرژانتین
    ۸صبح تا ۵:۳۰ عصر
    شماره تماس 09222620488

    • dsoc گفت:

      با سلام؛
      لطفا جهت هماهنگی و اطلاع از سرویس ها با شماره ۰۲۱۴۴۱۱۷۴۵۰ تماس حاصل فرمایید.

  6. حسین گفت:

    یه سرویس میخواستم پردیسان قم راهنماییم کنین

    • dsoc گفت:

      با سلام؛
      لطفا جهت هماهنگی و اطلاع از سرویس ها با شماره ۰۲۱۴۴۱۱۷۴۵۰ تماس حاصل فرمایید.

  7. نسیم صبا گفت:

    سلام دستمزد یک راننده خودروی شخصی سرویس ایاب وذهاب برای بیرون از قم چقدر است؟

  8. ش.ع گفت:

    سلام
    من برای رفتن به سر کار از مسیر سیمون بولیوار به میرداماد صبح ها قبل از ساعت 7:30 به سرویس اشتراکی نیاز دارم. شما می تونید این خدمات رو ارائه بدید؟

  9. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    عذرمیخوام بنده سرباز هستم مسیرم صبح از کرج به تهرانه
    درحال حاضر شما سرویس فعالی برای کرج تهران دارید؟
    شرکتی یا سازمانی اداره ای این سرویس رو داره؟ که برای مثال بنده با کارمندای اون شرکت عضو سرویس شم
    اگر امکان چنین چیزی بود ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما