ون تویوتا هایس

اولین خودرو های ون تویوتا در سال 1979 در ژاپن تولید شد. که با مدل M10 شناخته میشود با موتور 1500 سی سی کار می کند. مدل دیگر آن در سال 1991 مدل Litel Ace بود که قدرت انتقال آن از چرخ های عقب بود. مدل تویوتا ون پرایس از سال 2013 در این کارخانه تولید می شود. موتور های این مدل هم بنزینی است و هم دیزلی. با قدرت های 1.6 - 5،6 و 4 دنده _ 2 لیتری 5 و 6 دنده تولید شد. تولیدات این سری از به صرفه ترین در مصرف و در میزان آلودگی صوتی بود که تمام استاندارد های لازمه را کسب کرد.

بی شک از تویوتا هایس به عنوان خودرویی بسیار با ارزش در همه جای دنیا یاد می شود. خودرویی با قدرت مناسب، استهلاک کم و مصرف سوخت اقتصادی که قابلیت جابجایی 15 نفر را داراست و همچنین قیمت مناسبی نیز (نه در ایران) دارد.  به دلیل قیمت بالای تویوتا هایس در کشور، این خودروی با ارزش نتوانست جایی در ارگان حمل و نقل داشته باشد و فقط به صورت محدود برای تشریفات و تاکسی فرودگاه استفاده می شود.

ترمز این خودرو در چرخ های جلو و عقب از نوع دیسکی هستند، اما در مدل های گذشته چرخ های جلو از نوع دیسکی و عقب از نوع کاسه ای بود. تکنولوژی ترمز این مدل دارایABS - EBD - BA - VSC HAC - ASL است، که باعث عملکرد بهتر در جاده میشود. در مقایسه با مدل هایس این خودرو برتری های خود را دارا میباشد. ظرفیت سرنشینان تویوتا هایس در حالت استاندارد 1+14 صندلی است.

مدل هایس تولید اش از 1969 شروع شد و با مدل های پیکاپ، ون، مینی بوس و دوبل کابین بود و قدرت این موتور دقیق این سری دقیق مشخص نیست. ولی باید با موتور 1600 و 2000 سی سی بوده باشد. ایربگ در مدل 2016 ون پرایس 2 عدد قرار دارد و دیگر آپشن های آن پریز برق 12 وات، جافنجانی 2 عدد، 2 عدد لامپ ال ای دی در قسمت بار عقب و شیشه دودی 30% در کابین عقب است. آپشن هایی که در مدل تویوتا ون پرایس  موجود است، که در مدل سال 2016 تکمیل شده بی شک از بهترین ون های موجود در بازار است که میتوان آن را خرید.

مکانیسم ساخت و مهندسی ون تویوتا هایس به گونهای است که شما با آن یک رانندگی نرم و روان و راحت خواهید داشت و از تکانهای ناشی از موتور در داخل ماشین خبری نیست و رانندهی این ماشین از دردهای عضلانی و استخوانی که به مرور ایجاد میشوند، مصونیت بیشتری دارد. همچنین این خودرو دارای فضای کافی هم در قسمت اتاقک سرنشینان و هم در صندوق عقب میباشد و فاصلهی بین محورهای عقب و جلو آن نسبت به مدلهای اولیهاش بیشتر است.

این ون در دو شکل بدنه عرضه میشود؛ یکی با سقف بلند و فاصلهی زیاد بین محور جلو و عقب ماشین (مدل روف) و دیگری با بدنه پهنتر، سقف کوتاهتر و فاصلهی خیلی بیشتر بین محور عقب و جلو. ون تویوتا هایس در کاهش هزینههای شما کمک میکند، زیرا مصرف سوخت مناسبی دارد و دیرتر دچار استهلاک میشود و در واقع شهرت آن به خاطر همین موضوع است. ون تویوتا هایس یا با موتور بنزینی با ظرفیت 2.7 لیتر و یا با موتور دیزلی 3 لیتری کار میکند.

صندلی راننده مجهز به دو ایربگ جلو و کناری میباشد که ضریب امنیتی خوبی برای آن فراهم میکند. سیستم کلید ضد سرقت دارد و دارای قفل مرکزی است که اختیار آن در دست راننده است. امکان ورود به خودرو بدون کلید نیز وجود دارد. غربیلک فرمان قابلیت حرکت در دو جهت عمودی و افقی را دارد و قدرت مانور خوبی برای راننده فراهم میکند. از دیگر امکانات تویوتا هایس میتوان به چراغهای جلوی ال ایی دی اشاره کرد که مه شکن نیز هستند. مجهز به چراغ مه شکن عقب و چراغ پارک هم میباشد. شیشه بالابر ها و تنظیم آینه نیز هردو به صورت برقی کار میکنند که میتوانند به راننده در کنترل هرچه بهتر ماشین کمک کنند. سیستم تهویه مطبوع، مانیتور با سوکتUSB، شیشههای سولار و پنجرههای عقب ریلی و کشویی از دیگر مزایای ون تویوتا هایس است.

این خودرو 16 سوپاپ دارد. سیستم سوخت رسانی ون تویوتا هایس به صورت انژکتوری و تزریق مستقیم است. ظرفیت باک این ماشین 70 لیتر است و از ضریب آلایندگی استاندارد نیز برخوردار است.کمک فنرهای جلوی تویوتا هایس هیدرولیکی و کمک فنرهای عقب شمش هستند. همچنین فرمان آن نیز هیدرولیکی است.

از ویژگیهای مثبت این ون آن است که موتور آن بسیار کم صداست و از این حیث برای سرنشینان خود خوشآیند است. همانطور که قبلا گفتیم تویوتا هایس استهلاک کمی دارد و بسیار پرقدرت است از این رو این ماشین گزینهی خوبی برای مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب، مانند مناطق جنوب کشور، است. و البته به خوبی توانسته است جای خود را در سیسم حمل و نقل عمومی این مناطق باز کند. همچنین این خودرو برای کسانی که ون را به عنوان یک خودرو شخصی و جهت سفرهای طولانی دوست دارند، یک پیشنهاد عالی است. زیرا مطمئناً شما را در سفر دچار مشکل و دردسر نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما