(MAN R۰۷ ۴۳۰) R۰۷ ۴۳۰ اتوبوس مان

شركت تازه تاسیس یاوران خودرو شرق كه متعلق به یكی از شركت های مسافربری كشور می باشد. پس از گرفته شدن امتیاز ساخت اتوبوس های مان از یكی از شركت های وابسته به صنایع دفاع، دست بكار شد و هرطور كه بود نمایندگی انحصاری آنرا در ایران از آن خود كرد. این شركت با انتخاب مدل معروف و با اصالت لاینز كه در آلمان به مان فرتونا یا RO7 نیز معروف است كار خود را آغاز نمود. استفاده از چیدمان صندلی سه ردیفه یا به اصطلاح VIP از جمله رموز موفقیت آن بود. این محصول كه از سال 2004 با همین شكل ظاهری به بازار عرضه می شده، یكی از راحت ترین اتوبوس های بین شهری از دید مسافر می باشد. ظرفیت سرنشینان این خودرو در دو رده کلاسیک با تعداد 1+1+44 صندلی و نوع VIP آن با تعداد 1+1+26 صندلی موجود می باشد.

سری سوم تولیدات MAN Lion's Coach در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۷ در Kortrijk در معرض دید عموم قرار گرفت. این مدل از یک طراحی کاملاً جدید نسبت به مدل قبلی خود با طراحی متمایز و ظاهری مدرن و در عین حال بی‌انتها برخوردار است. این نسخه در حال حاضر در چهار طول 12101 میلی‌متر و 13091 میلی‌متر به عنوان یک وسیله نقلیه 2 محوره و 13361 میلی‌متر و 13901 میلی‌متر به عنوان یک وسیله نقلیه 3 محوره در دسترس است. نسخه 13 متری شامل 6 صندلی اضافی بیشتر از نسخه 12 متری است و مشتری می‌تواند بالابر اختیاری صندلی چرخدار را برای تهیه مسافران معلول انتخاب کند. همچنین از نظر راه حل‌های ایمنی نوآورانه‌ای که برای رانندگان، مسافران و سایر کاربران جاده ارائه می‌دهد، از جمله OptiView که اولین سیستم تعویض آینه که در یک اتوبوس به کار رفته را داراست.

در اتوبوس مان R07 430 Lion's Coach صدای فوق العاده كم موتور هنگام كار، تعویض نرم و بدون سر و صدای گیربكس، تعلیق بسیار نرم، مصرف سوخت پایین، استهلاك كم، توان درخور توجه پیشرانه نسبت به ظرفیت آن، یخچال اضافی درون داشبورد جلو و دریچه های برقی سقف از ویژگی های آن می باشد. یكی از ویژگی های خاص این اتوبوس پیشرفته بودن سیستم عیب یاب آن می باشد. قابلیت نشان دادن میزان فرسایش لنت ها در هر چرخ، مهمترین خاصیت این سیستم است كه تنها در این اتوبوس دیده می شود. در این میان قدیمی بودن طراحی  بدنه و عدم جذابیت قسمت های مختلف آن بخصوص در نمای پشتی نكاتی هستند كه امتیازات مثبت نهفته در پلتفرم آنرا كم رنگ می كنند.

اتوبوس بین شهری مان R07 430 Lion's Coach دارای قطعات آلمانی می باشد و یک رقیب قدرتمند برای دیگر برندها میباشد که توانسته جای در دل مشتریان خود باز کند. این خودرو یک اتوبوس با طراحی و زیبایی خوب و ساده به عنوان یک اتوبوس بین شهری شناخته میشود ودر رانندگی حس خوبی را به راننده انتقال میدهد. طراحی داشبورد زیبا و کنترل کلیدها برای راننده آسان میباشد. میدان دید جلو برای راننده وسیع است، چون این اتوبوس دارای شیشه جلو خوب برای نشان دادن زاویه دید میباشد. در کل طراحان این اتوبوس آن را طوری طراحی کرده اند که مو رد پسند اتوبوس دوستان باشد.

اگر از نمای جلو به این اتوبوس نگاه بکنیم آینه های بغل دارای طراحی  خاص و هم خوانی با بقیه قسمت ها را دارد؛ نه اندازه بزرگتر و نه زیاد کوچک تر از ظاهرماشین میباشد. طراحی قشنگ شیشه جلو طراحی ساده جلوبندی و خاص بودن به چشم میخورد؛ چراغ های ساده با فاصله کم چراغ مه شکن در جلو اتوبوس طراحی شده است و فاصله کم داشتن چراغ جلو و مه شکن نور پردازی را ضعیف تر می کند. دارای طراحی نسبتا ساده و دارای جعبه سه تیکه بین فاصله دو چرخ ها به چشم میخورد و بالای لاستیک ها خالی  از جعبه کوچک است و در آخراتوبوس پنجرهای سه تیکه هواکش موتور خودنمایی میکند و دارای ابعاد تقریبا یکسانی میباشند. درب عقب اتوبوس دارای طرح ساده در عین سادگی با بقیه قسمت ها بدنه هماهنگی دارد.

درب جلوی اتوبوس مانR07 430 Lion's Coach دارای طرح خط بالای جلوبندی اتوبوس با خط بغل شیشه درب جلو اتوبوس هماهنگ میباشد و این خط تا بالای سقف کشیده شده است و حالت یک نواختی طراحی خارج کرده است. خط بالای جعبه ها خالی ازجذابیت نیست و به بدنه شکل قشنگی داده است. طراحی شیشه بغل با دارا بودن یک شیشه جلو کوچک در جلو شیشه بغل و یک شیشه کوچک در قسمت عقب اتوبوس از حالت یک نواختی خارج شده است. دارای شیشه و طراحی قشنگ و متفاوت بارقیبان خود است. برخلاف رقبای دیگر چراغ های ایستاده خطر ندارد و طرح منحصر به فرد خود را دارد و یک جذابیت متفاوت در نمای عقب داده است.

کمپانی مان MAN همیشه در مسایل ایمنی چه در اتوبوس و چه در کامیون پیش قدم بوده است. ایمنی و آسایش مسافران این اتوبوس شامل سیستم کمک‌رسان به راننده و مسافرین با توجه به مجهز بودن این اتوبوس به آخرین فناوری‌های ایمنی روز اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما