میدل باس يوتانگ

تنها محصول مسافری چینی موجود در كارنامه سایپا دیزل میدی باس ZK6831HE یوتانگ باس می باشد، كه در تیراژ محدود تولید گردید. کارخانه یوتانگ در سال 1963 در کارخانه تعمیرات اتوبوس ژنگ‌ژو تاسیس شد و در سال 1997 در فهرست بورس شانگهای به ثبت رسید و به عنوان اولین کارخانه اتوبوس‌سازی در چین شناخته شد. بعد از آن پارک صنعتی یوتانگ با سرمایه‌گذاری 400 میلیون یوآن در سال 1998 به بهره‌برداری رسید. در سال 2002 فروش سالیانه این شرکت بیش از 10هزار دستگاه اعلام شد. این شرکت در سال 2005 به استراتژی بازارهای برون‌مرزی روی آورد و تبدیل به اولین اتوبوس‌ساز چینی شد که توانست قطعات CKD را صادر کند و در سال 2006 نیز موفق شد که گواهی معافیت از بازرسی صادرات را کسب کند. ظرفیت سرنشینان میدل باس یوتانگ 1+1+31 صندلی می باشد.

مینی بوس یوتانگ با توجه به خاص بودن كلاس خودرویی می توانست جایگاه خوبی در صنعت حمل و نقل مسافری برای خود باز كند كه متاسفانه بدلیل عدم استقبال كافی از آن و نداشتن خدمات پس از فروش مناسب، خیلی زود از چرخه تولید حذف گردید. بیشتر تولیدات این خودرو در اختیار یك شركت حمل و نقل در اصفهان می باشد كه بدلیل عدم وجود قطعات یدكی با مشكلات عدیده ای روبرو شده اند. نام گذاری این محصول نیز همانند سایر محصولات یوتانگ می باشد. این خودرو که به طور خاص برای نیازهای مشتریان در حمل و نقل بین شهری طراحی شده است، مزایای اتوبوس های ساخت شرکت یوتانگ را به ارث می برد و همچنین ادغام نیازهای مشتریان و خصوصیات منطقه ای را برای تقویت سازگاری و جذابیت خودرو به همراه دارد. میدل باس یوتانگ یک خودروی جمعی متوسط است که قبل از میدل باس پیشرو برای بازارهای گردشگری در کشور مونتاژ شده است، که از لحاظ ظاهری، عملکرد عالی و راحتی سواری مناسب است.

مفهوم طراحی فامیلی را برای یک ظاهر طراحی شده پذیرفته، میدل باس یوتانگ از ظاهر یوتانگ جدید سری 8 استفاده می کند که دارای محصولات کلاسیک و یک ظاهر طراحی شده جذاب است. محصولات سری 8 جدید با کاهش قیمت محصولات و قابلیت های بهبود یافته در قطعات یدکی به بسیاری از کشورها و مناطق تحویل داده شده است. قسمت دماقه خودرو از سری جدید 8 احساس شادی را به شما منتقل می کند و طراحی پنجره های کناری تمام اندازه آن را به یک مناظر متحرک تبدیل می کند. فضای بزرگ سواری هر مسافر را قادر می سازد از یک سفر راحت لذت ببرد.

مشخصات فنی میدل باس یوتانگ

بر اساس ویژگی کوهستانی برخی نقاط ایران و نیاز مشتری در شعاع چرخش کوچکتر وسیله نقلیه، میدل باس یوتانگ برای اولین بار محور جلو را با زاویه فرمان بزرگ اتخاذ می کند و ضمن اطمینان از صندلی، شعاع چرخش وسیله نقلیه را به حداکثر می رساند. لذا فضای خودرو در همین حال، همچنین از پیشرانه پیشرفته و روش طراحی بهینه شده تطبیق نیرو و وزن خودرو استفاده می کند، که به طور موثر عملکرد قدرتمند وسیله نقلیه را افزایش می دهد و ایمنی فعال خودرو را در منطقه کوهستانی تقویت می کند.

از طریق آنالیز شبیه سازی، حدود 8000 کیلومتر تست قابلیت اطمینان در زمین ثابت و همچنین آزمایش عملکرد و ارزیابی کیفیت کل وسایل نقلیه این میدی باس نتایج خوبی در مورد قدرت خودرو، سر و صدا، عملکرد خنک کننده، عملکرد قدرتمند و غیره به دست آورده است. بدنه فولادی که از اعضای قالب حلقوی استفاده شده است، این خودرو را از مقاومت ساختاری بالایی و عملکرد خوب در جذب انرژی برخوردار کرده است، بنابراین به طور موثری ایمنی منفعل این وسیله نقلیه را بهبود می بخشد. میدل باس یوتانگ با همكاری مؤسسه تحقیقاتی فناوری یوتونگ و مركز آزمایش یوتانگ، پیشرفت مهمی در رابطه با سر و صدای داخل خودرو ایجاد كرده است و به طور موثری محیط صندلی محفظه مسافر را بهبود می بخشیده است.

با توجه به هزینه های نگهداری مشتریان، اتوبوس از شیشه جلوی اسپلیت استفاده می کند. این میدل باس با در نظر گرفتن شرایط جاده، طرحی را اتخاذ کرده که فرمان و رادیاتور در یک طرف قرار داشته باشند تا از نظافت وسایل نقلیه اطمینان حاصل شود. همچنین درب های چمدان اختیاری را بر روی بدنه عقب و جانبی اضافه کرده تا بسته های فوق العاده مسافران و گردشگران را امکان پذیر نموده و نیاز متفاوتی از مشتریان را برآورده کند.

میدل باس یوتانگ نیز مانند میدل باس پیشرو بهترین گزینه جهت استفاده از آن بجای اتوبوس های بین شهری در شرایط مسیرهای پرپیچ و خم و کوهستانی می باشد. بسیاری از شرکت های حمل و نقل و موسسات اجاره خودرو و نیز آژانس های مسافرتی و شرکت های گردشگری از اجاره میدل باس یوتانگ در سفرهای طبیعت گردی و مناطق صعب العبور برای اتوبوس ها استفاده بهینه می کنند. لذا میدل باس یوتانگ به عنوان معدود مدلی از این نوع خودروها در ایران توانسته است که جایگاه خود را بدست آورد، ولی تولید کنندگان وسائل نقلیه گروهی و عمومی و نیز تصمیم گیرندگان صنعت خودرو در کشور باید به موضوع تولید مدل های جدید از میدل باس و جایگزینی آن با مدل های کنونی که در ناوگان فرسوده کشور موجود است، توجه مضاعف منظور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما