سواری دنا پلاس

دنا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که و به هدف جایگزینی خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و سمند سورن طراحی و ساخته شد اما پس از عرضه این اتفاق رخ نداد و دنا به عنوان محصولی مستقل در کنار این خودروها تولید شد. این خودرو قرار بود سال ۱۳۹۱ وارد بازار داخلی و جهانی گردد که بالاخره پس از کشمکش‌ها و گفتگوهای فراوان بر سر قیمت‌گذاری و با تأخیر زیاد در سال ۱۳۹۳ روانه بازار شد. این محصول به وسیله مهندسان ایرانی و بدون حمایت‌های خارجی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ایران خودرو طراحی شده‌ است. خودرو دنا شامل ال‌ایکس با موتور ای‌اف۷ (EF7) بنزینی است که تفاوت‌های مدل‌های خودرو دنا ال‌ایکس در طرح رینگ و رنگ تریم داخلی (تک رنگ و دو رنگ)، می‌باشد.

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین تغییر ظاهری آن را با نام دنا پلاس، در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس بطور عمده در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند! مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است.

دنا پلاس از محصولات ایران خودرو است که به نام دنا ELX نیز شناخته می‌شود. این خودرو مدل تغییر شکل یافته و پرآپشن تر دنا معمولی بوده و در انواع دنا پلاس و دنا پلاس توربوشارژ تولید می‌شود. دنا پلاس از نظر تجهیزات به سقف بازشو، ۴ کیسه هوا، دی لایت و … مجهز شده بود. اما در سال 1398 در برخی از مدل ها 2 ایربگ داخل صندلی و سانروف دنا پلاس برداشته شد .دنا پلاس نسخه ی به روز شده ی دنا می باشد که طراحی جدید تر و امکانات رفاهی بیشتری دارد. از تغییرات ظاهری آن می توان به طراحی جدید درهای جانبی، چراغ های جدید عقب و جلو، آینه های جدید و آنتن کوسه ای اشاره کرد. همچنین سانروف، کیسه های هوای جانبی و آینه های تاشو برقی از امکانات برجسته دنا پلاس محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما