سواری کیا اسپورتیج

نسل سوم کیا اسپورتیج در سال 2011 به کشور عرضه شد. این خودرو به کمک نام خوش اسپورتیج که از نسل دوم آن به جای مانده بود در کنار ظاهر زیبای نسل جدید فروش بسیار خوبی را در کشور تجربه کرد. اسپورتیج با موتور 2.4 لیتری، با امکانات مناسب و خدمات پس از فروش خوب در بازار کشور حاضر شد و توانست رقیب خوبی برای هیوندای آی ایکس 35 ( توسان ) باشد. این خودرو در سال 2014 تغییر چهره داد و نسل بعدی آن نیز در سال 2016 رونمایی و در 2017 به کشور عرضه شد.

کیا اسپورتیج یکی دیگر از شاسی بلندهای کمپانی کیا است که نسل اول آن در سال 1993 میلادی به عنوان یک شاسی بلند اقتصادی به بازار جهانی عرضه شد. در سال 2005 نسل دوم کیا اسپورتیج (KM) راهی بازار شد که بر روی پلتفرم هیوندای النترا شکل گرفته بود و از لحاظ فنی و ظاهری در سطح بالاتری نسبت به نسل اول خود قرار داشت. در حال حاضر نسل دوم کیا اسپرتیج با مدل‌های 2008 تا 2010 در بازار کشور ما نیز حضور دارد. در سال 2010 نسل سوم هیوندای اسپورتیج که با کدSL شناخته می‌شوند، بر روی خط تولید شرکت کیا قرار گرفت و از سال 2011 نیز به بازار کشورمان راه یافت. نمونه تغییر چهره یافته کیا اسپرتیج SL نیز در سال 2014 راهی بازار کشورمان شد و همانطور که انتظار می‌رفت از همان بدو ورود توانست، فروش بسیار موفقی را در بازار کشور تجربه کند. چهارمین و آخرین نسل از خاندان اسپورتیج، محصول سال 2015 شرکت کیا محسوب می‌شود که به کیا اسپورتیج QL معروف است. این خودرو از طراحی منحصر به فرد و آپشن‌های بسیار متنوعی برخوردار است و به همین دلیل توانست جایگزین شایسته‌ای برای نسل‌های پیشین خود باشد. متاسفانه به دلیل عرضه محدود، قیمت بالا و... این خودرو در بازار کشور ما نتوانست حضور درخشانی داشته باشد.

اسپورتیج جدید که در کلاس سی کراس اورها قرار می‌گیرد، دارای امکاناتی چون ترمز ویژه کمکی، هشدار تعویض ناگهانی خطوط، سیستم هشدار دهنده و محدود کننده سرعت، شناسایی نقاط کور در آینه‌ها و غیره می‌باشد. موتور بنزینی توربو با تولید ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر، جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خودکار از مشخصات فنی مدل جدید اسپورتیج هستند. جلو پنجره طرح پوزه ببر به ‌طور کامل با چراغ های جلو یکپارچه شده با مشبک نصب شده بود و در عقب کی‌ایکس ۵ نیز تغییراتی مخصوص بازار چین اعمال شده بود. اما به رغم ظاهر متفاوت نسبت به دیگر اسپورتیج‌ها، چرخ‌های نسخه چینی همانند مدل‌های تغیر چهره شده اسپورتیج در سایر نقاط جهان است.

1 دیدگاه
  1. حمید گفت:

    من عاشق اسپورتیج شاسی هستم وعاشق کسی هستم پشتش بشینه دعاکنید منم بخرم آبی کربنیشو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما