کرایه خودرو سواری

کرایه خودرو سواری چه کاربردی دارد؟ در بسیاری از مواقع برای افراد پیش می‌آید که به یک خودرو بدون راننده احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال افراد در بسیاری از مسافرت های جمعی همراه با خانواده و دوستان ممکن است به دلیل کمبود وسیله نقلیه به دنبال اجاره خودرو سواری باشند. یا ممکن است خودروی شخصی یک فرد به دلایل متعدد دچار مشکل شده باشد.

اجاره خودرو سواری می­تواند بهترین گزینه برای خانواده  ­هایی باشد که می­خواهند به صورت گروهی و دسته جمعی به مسافرت بروند. اما وسیله نقلیه شخصی در اختیار ندارند یا خودرو شخصی آن­ها دچار مشکل، صانحه و تصادف شده و به تعمیرات نیاز دارد. در چنین شرایطی با اجاره خودرو سواری بدون راننده می­توان مشکل نبود وسیله نقلیه شخصی را حل کرد.

 

کرایه خودرو سواری

سؤالات متداول
1کرایه خودرو سواری چه کاربردی دارد؟
در بسیاری از مواقع برای افراد پیش می‌آید که به یک خودرو بدون راننده احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال افراد در بسیاری از مسافرت های جمعی همراه با خانواده و دوستان ممکن است به دلیل کمبود وسیله نقلیه به دنبال اجاره خودرو سواری باشند. یا ممکن است خودروی شخصی یک فرد به دلایل متعدد دچار مشکل شده باشد.
2در کرایه خودرو سواری چه ضمانت هایی لازم است؟
⦁ کارت شناسایی معتبر
⦁ یک فقره چک یا سفته، متناسب با قیمت روز خودرو
⦁ ودیعه نقدی که به صورت معمول هزینه آن متناسب با زمان اجاره و نوع خودرو از ۵ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو متفاوت است.
⦁ چک کارمندی و یا گواهی اشتغال به کار (مختص کارمندان) و...
3اجاره خودرو سواری بدون راننده به چه صورت است؟
بسیاری از افراد میخواهند با خانواده به مسافرت بروند و تمایل دارند حریم خلوت خانوادگی آنها حفظ شود. یا در هنگام اجاره خودرو سواری نمیتوانند به رانندگی افراد دیگر اعتماد کنند و میخواهند خودشان پشت فرمان بنشینند. به همین دلیل ترجیح میدهند خودروی سواری را بدون راننده کرایه کنند.
4اجاره خودرو سواری چه فوایدی دارد؟

در دسترس بودن طیف وسیعی از مدلهای خودرو

رهایی از هزینه تعمیرات خودرو

از بین رفتن هزینه های مربوط به استهلاک ماشین

کرایه خودرو سواریدر بعضی مواقع نیز افراد یک خودروی جدید خریداری کرده اند اما هنوز به دست آنها نرسیده است. در چنین شرایطی کرایه خودرو سواری میتواند یک راه حل مناسب برای رفع موقت مشکلات آنها باشد. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب شرایط و ضوابط کرایه کردن خودرو سواری و مزایا و ویژگی‌های استفاده از آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

ضمانت های مورد نیاز معمول در کرایه خودرو سواری

⦁ کارت شناسایی معتبر
⦁ یک فقره چک یا سفته، متناسب با قیمت روز خودرو
⦁ ودیعه نقدی که به صورت معمول هزینه آن متناسب با زمان اجاره و نوع خودرو از ۵ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو متفاوت است.
⦁ چک کارمندی و یا گواهی اشتغال به کار (مختص کارمندان)
⦁ مسافران خارجی باید ویزا یا پاسپورت خود را به همراه داشته باشند.
⦁ در طول مدت زمان اجاره خودرو سواری، خودرو شخصی مشتری باید در پارکینگ شرکت پارک شود.
طبق نظر مشاوران شرکتهای اجاره خودرو، ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که در هنگام مراجعه به شرکت توسط مشاوران شرکتهای اجاره دهنده خودرو سواری در اختیار شما قرار میگیرد.

کرایه خودرو سواری

حداقل مدت زمان کرایه خودرو سواری

حداقل مدت زمانی که برای کرایه دادن یک خودروی سواری در نظر گرفته میشود، یک روز است که از آن به عنوان "دوره ۲۴ ساعته" یاد می‌شود. (البته در بعضی شعب کرایه ساعتی خودرو نیز امکان پذیر است.)
در هنگام اجاره خودرو سواری به صورت روزانه، تحویل دادن خودرو به مشتری و عودت ماشین توسط مشتری در طی ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد. در این هنگام اجاره خودرو سواری کمتر از ۲۴ ساعت نیز یک روز کامل محاسبه میشود.

حداکثر مدت زمان کرایه خودرو سواری

حداکثر مدت زمان کرایه کردن خودرو سواری یک ماه است. به صورت معمول شرکت‌ها و موسسات اجاره خودرو سواری را می‌توان در نزدیکی فرودگاه و محدوده های پرتردد شهر مشاهده کرد. به همین دلیل مشتریان می‌توانند خیلی راحت خودرو مورد نظر خود را کرایه کنند.

در بعضی از این شعب، خدمات اجاره خودرو سواری در کشورهای خارجی نظیر دبی، مالزی و ترکیه نیز امکانپذیر است. به این صورت که مشتری میتواند با یک تماس از داخل ایران خودرو مورد نظر خود را در دبی کرایه کند. اجاره خودرو سواری در دبی از شرایط بسیار ساده ای برخوردار است و هر فرد می‌تواند با در اختیار داشتن گواهینامه بین المللی، اصل گواهینامه ایرانی، تصویر پاسپورت و ویزا خود، خودرو سواری مورد نظر خود را کرایه کند.

بیشتر بخوانیم : کرایه اتوبوس

کرایه خودرو سواری

اجاره خودرو سواری بدون راننده یا همراه با راننده

در هنگام کرایه کردن خودرو سواری میتوان تعداد زیاد و متنوعی از خودروهای ایرانی و یا اتومبیلهای لوکس خارجی را مشاهده کرد. کرایه خودرو سواری متناسب با نیاز و خواسته مشتری میتواند به دو صورت همراه با راننده یا بدون راننده انجام شود.

بسیاری از افراد میخواهند با خانواده به مسافرت بروند و تمایل دارند حریم خلوت خانوادگی آنها حفظ شود. یا در هنگام اجاره خودرو سواری نمیتوانند به رانندگی افراد دیگر اعتماد کنند و میخواهند خودشان پشت فرمان بنشینند. به همین دلیل ترجیح میدهند خودروی سواری را بدون راننده کرایه کنند.

در مقابل برخی دیگر تمایل دارند خود را از دردسرهای رانندگی رها کنند و با استراحت مطلق به سمت مقصد خود حرکت کنند. به همین دلیل در هنگام اجاره خودرو سواری آن را همراه با راننده کرایه میکنند.

بیشتر بخوانیم :اجاره ماشین عروس

کرایه خودرو سواری

فواید اجاره خودرو سواری

اجاره خودرو سواری میتواند مزایای متعددی داشته باشد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در دسترس بودن طیف وسیعی از مدل های خودرو
    یکی از بزرگترین ویژگیهای اجاره خودرو سواری، طیف وسیع و گسترده‌ای از خودروها و مدل  هایی است که برای اجاره در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. از جمله این مدلها میتوان به مدل  های کوچک اقتصادی نظیر هاچ بک و دیگر مدل  های لوکس و غولپیکر  SUV و شاسی بلند اشاره کرد.

فارغ از نوع کاربری مورد نیاز مشتریان، شعب و موسسات اجاره خودرو سواری، خودروهای متنوعی را در اختیار دارند و میتوانند نیازهای مشتریان را در هر مقطع برطرف کنند.بیشتر شرکت‌ها و موسسات اجاره خودرو سواری ترجیح میدهند ماشین  هایی با دنده اتوماتیک را مورد استفاده قرار دهند. با این حال در صورتی که یک فرد بخواهد از خودروهای دندهای استفاده کند، شرکتها و موسسات اجاره خودرو سواری زیادی وجود دارند که میتوانند نیاز آنها را رفع کنند.

  1. رهایی از هزینه تعمیرات خودرو
    پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری انواع خودروهای سواری یکی از مشکلاتی است که مالکان خودرو با آن روبه‌رو می‌شوند. مالکان خودرو باید مرتباً خودروهای خود را بازرسی و تعمیر کنند. در غیر این صورت ممکن است اتفاقات ناگواری برای خودرو پیش بیاید که منجر به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تعمیرات ماشین شود. کرایه خودرو سواری تمامی این مشکلات و نگرانی ها را رفع میکند.شرکت ها و موسساتی که خودرو را اجاره میدهند، تمامی اقدامات لازم جهت تعمیر و نگهداری از خودرو را بعد از هر بار اجاره خودرو سواری توسط مشتری انجام میدهند. بدین ترتیب فردی که خودرو سواری را کرایه میکند، فقط ممکن است هزینه بنزین آن را پرداخت کند.
  2. از بین رفتن هزینه های مربوط به استهلاک ماشین
    از مهمترین ویژگیهای استفاده از خودرو کرایهای در مقایسه با خودرو شخصی میتوان به از بین رفتن هزینه های مربوط به استهلاک خودرو اشاره کرد. در هنگام اجاره خودرو سواری، مشتریان میتوانند از انواع متنوع خودروهایی که کرایه داده میشوند استفاده کنند و هیچ گونه نگرانی بابت خراب شدن وسیله نقلیه خود نداشته باشند.

این در حالی است که طبق مطالعات انجام شده، زمانی که یک خودرو جدید مسافت های طولانی را طی میکند، ارزش اصلی تا 30 درصد کاهش پیدا میکند.به صورت معمول مسئولیت مالی شخص اجاره کننده خودرو بعد از پایان یافتن زمان قرارداد اجاره خودرو سواری تمام میشود. (البته بدین شرط که در طول مدت زمان اجاره خودرو و استفاده از آن هیچگونه حادثه ای رخ نداده باشد.)

اجاره خودرو سواری

مزایا اجاره خودرو سواری

از مهم‌ترین مزیت‌های کرایه خودرو سواری می‌توان به کاهش هزینه­  ها اشاره کرد. بدین صورت که اگر یک فرد بخواهند در طی مسافرت خود یا رفتن به یک مراسم خاص از یک خودروی لوکس و گران قیمت استفاده کند، می‌تواند به جای خرید ماشین با هزینه بالا، آن خودرو را با هزینه   ه­ای بسیار مقرون به صرفه‌تر کرایه کند.

از دیگر مزایای اجاره خودرو سواری می‌توان به کاهش استهلاک ماشین در هنگام مسافرت­های طولانی اشاره کرد. زیرا بسیاری از گردشگران در هنگام مسافرت ترجیح می‌دهند تمامی کارهای خود را با یک ماشین دربستی انجام دهند.

برای این کار گردشگران می‌توانند سفرهای خود را با هواپیما و قطار شروع کنند و در زمان رسیدن به مقصد با اجاره خودرو سواری بدون نگرانی در مورد معاینه فنی، مالیات و استهلاک خودرو، هزینه بیمه و ... تمامی کارهای خود را انجام دهند.

علاوه بر این بسیاری از افراد برای رفتن به مهمانی­  های خاص یا قراردادهای کاری خاص خود و استقبال از مهمانان خاص خود ترجیح می­دهند از ماشین­  های لوکس و گران قیمت استفاده کند. برای این قبیل کارها نیز می­توان برای اجاره خودرو سواری به صورت روزانه اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما